Algemeen Cliëntenraad UWV

Loslaten is het nieuwe vasthouden

vrijdag 26 juni 2015 om 17:33

Wie mij wat langer kent, weet dat mei/juni mijn favoriete vakantiemaand is. Lekker nog voor het seizoen losbarst en het heel erg druk wordt. Alles staat in bloei en is nog heerlijk fris. Dat geeft mij altijd veel energie. Een ander voordeel is dat de zomerperiode nog moet beginnen, met meestal mooi weer. Daarna gaat alles op zijn retour. De natuur maakt zich op voor de herfst en bij de seizoenbedrijven raakt men wat zomermoe. Dat is niet mijn favoriete tijd.

lees meer...


Thema(s): Clientenparticipatie

Rens van Waardenberg: ‘We hopen dat de pijn kan worden verzacht.’

donderdag 25 juni 2015 om 13:57

Namens de UWV Cliëntenraad Rijnmond gaat Rens van Waardenberg een advies opstellen naar aanleiding van de brief van minister Asscher van 30 april 2015 over de aangepaste boetebeleidsregels voor UWV’ers . Hij hoopt op verzachtende omstandigheden voor de getroffenen.

lees meer...


Thema(s): Bezwaar en Beroep, Clientenparticipatie

Scholen en gemeenten geïnformeerd over Beoordeling arbeidsvermogen (Participatiewet)

vrijdag 19 juni 2015 om 17:34

Vanaf 15 juni kan iedereen bij UWV een Beoordeling arbeidsvermogen aanvragen. Een belangrijke doelgroep voor deze beoordeling zijn de leerlingen op het voortgezet speciaal (vso), praktijkonderwijs (pro) en entreeopleidingen van mbo-instellingen. Daarom heeft UWV scholen per brief geïnformeerd over de nieuwe beoordeling en wat dit voor hen en de leerlingen betekent. Gemeenten worden geïnformeerd met een bericht vanuit de Programmaraad op www.samenvoordeklant.nl.

lees meer...

Thema(s): Werkbedrijf

Andere enquêteaanpak Vrijwilligersmarkt loont

vrijdag 19 juni 2015 om 16:46

Een hogere respons en meer bruikbare ideeën. Dat is het resultaat van het klantenonderzoek dat de cliëntenraad Noord in Emmen heeft gehouden. Zo’n 100 belangstellenden bezochten hier op 3 juni de door UWV gehouden Vrijwilligersmarkt.

lees meer...


Thema(s): Clientenparticipatie, Werkbedrijf

Heldere brieven van UWV dankzij Landelijke Leesgroep Brieven

woensdag 17 juni 2015 om 15:02

Bijna iedereen kent het wel: je ontvangt een brief van een officiële instantie, maar het is lastig om deze goed te begrijpen. De brief staat vol met moeilijke woorden en lange zinnen. En je denkt: ‘wat bedoelen ze hier nou mee?’. Om dat te voorkomen worden allerlei brieven van UWV herschreven. De Landelijke Leesgroep Brieven – een samenwerking tussen Cliëntenraadsleden uit het hele land- leest de teksten na, corrigeert ze en geeft verbeteradviezen. We vroegen raadslid Anne-Lies Slot uit Arnhem (GMZ) naar haar ervaringen.

lees meer...


Thema(s): Clientenparticipatie, Wajong

12...50volgende
Jaarverslag