Raadslid

Cliëntenraadslid Marius Voerman: ‘Niet klagen, maar meedenken’

28 juli 2014

Geen thema

Cliëntenraadslid Marius Voerman: ‘Niet klagen, maar meedenken’
Professionaliteit en een positieve grondslag zijn belangrijke kernwaarden voor Marius Voerman. Sinds september 2013 maakt hij deel uit van de Cliëntenraad Rijnmond. Marius is gespecialiseerd in de WIA/WAO/WAZ. Een onderwerp waarmee hij ervaring heeft.
‘Na 36 jaar gewerkt te hebben in verschillende leidinggevende functies bij de politie, moest ik vier jaar geleden noodgedwongen stoppen. Toen ik mij bij UWV meldde, was er verwarring over mijn levensloopregeling van de politie en mijn uitkering. Ik kreeg tegenstrijdige signalen van UWV-medewerkers. Daarom ben ik er zelf ingedoken. Ik heb alle teksten over de sociale wetgeving erop nageslagen. Daaruit bleek dat ik geen geld van de levensloopregeling hoefde af te staan aan UWV. Na langere tijd indringende discussies te hebben gevoerd met een UWV-beleidsmedewerker, kwam uiteindelijk toch het verlossende woord: “Meneer Voerman, u heeft gelijk.” Wat ik voor mijzelf heb gedaan, wil ik ook voor anderen doen. Daarom ben ik lid geworden van de cliëntenraad, maar ook omdat ik mijn tijd zinvol wilde invullen. Toen ik stopte met werken, was ik onzeker over wie ik was en wat ik kon. Het werk als cliëntenraadslid geeft mij weer zelfvertrouwen!'
 
Werkplein Drechtsteden
'Ik ben ook contactpersoon voor het Werkplein Drechtsteden. Daar heb ik onlangs een dag meegelopen om te zien hoe alles reilt en zeilt. Ik heb een verslag gemaakt van mijn bevindingen. En ik moet zeggen: er wordt professioneel gewerkt. Er zijn natuurlijk wel dingen die verbeterd kunnen worden. Met het management zijn wij in gesprek over een aantal verbeteringen. Weten waarover je het hebt en een constructieve houding vind ik belangrijk. Niet klagen, maar meedenken.’