Raadslid

Gedrevenheid

28 april 2016
  • Cliëntenparticipatie
  • Voorzittersoverleg
  • Webmasteroverleg
Gedrevenheid

U heeft er een tijdje op moeten wachten, maar hier is dan eindelijk weer een blog van mijn hand. Dit keer wil ik het hebben over gedrevenheid. Binnen Cliëntenparticipatie komen we dat - gelukkig maar - veel en in verschillende vormen tegen.

Nieuwe website

Ten eerste zag ik gedrevenheid rond de nieuwe website. De valse start die we daarmee maakten, ligt nu gelukkig achter ons. Daar is voldoende over gezegd en gesproken en dat wil ik nu niet opnieuw gaan doen. Waar ik het wel over wil hebben is de gedrevenheid die ik tegenkwam, allereerst bij de webmasters. Ondanks de teleurstellingen van het begin hebben zij er toch de schouders onder gezet om verbeteringen doorgevoerd te krijgen. Daarnaast zag ik gedrevenheid bij de webbouwer, bij EMMA Communicatie en in ons team om toch een goed product neer te zetten, en datgene te bereiken wat we voor ogen hadden. Dat is mooi en geeft mij de nodige energie. Daar word ik blij van.

De website voldoet nu aan onze verwachtingen. Tegelijkertijd kan ik melden dat er nog enkele nuttige en leuke doorontwikkelingen aan zitten te komen. Afgelopen dinsdag kregen adviseurs en webmasters een instructie over de werking van de veranderde website. Beide groepen gaven aan tevreden te zijn met de nieuwe website en alle verbeteringen die zijn doorgevoerd. Nu volgt de instructieronde voor de raden. Die gaan we op korte termijn inplannen. En ook daarna blijven we bezig met de verdere doorontwikkeling van de website. Ook daarbij reken ik op uw gedrevenheid.

Populair jaarverslag

Ten tweede zag ik gedrevenheid rond het populair jaarverslag. Het is een mooi jaarverslag geworden met een heel professionele uitstraling. Ik zag de gedrevenheid bij u, de raadsleden die hebben meegewerkt aan de artikelen, de fotoreportages, de video’s, en bij iedereen die op een andere manier heeft meegeholpen. Dit populaire jaarverslag draagt zeker bij aan de promotie van Cliëntenparticipatie.

Ook binnen UWV zie ik gedrevenheid om dit jaarverslag verder te verspreiden. Zo staat er op het intranet een bericht, zodat alle medewerkers hier kennis van kunnen nemen. Verschillende divisies, waaronder WERKbedrijf en SMZ, hebben het bovendien meegenomen in hun communicatie naar de medewerkers. Dat hebben we toch maar mooi samen bereikt. Zo krijgt het jaarverslag de aandacht die het terecht verdient. Mooi om te zien!

Voorzittersoverleg

Ten derde zag ik gedrevenheid bij het voorzittersoverleg, dat plaatsvond op 20 april. Wat mij vooral opviel was dat er sinds het vorige overleg een stuk of 6,7 nieuwe voorzitters aanwezig waren. Meestal krijg je in zo’n eerste overleg een herhaling van zetten, maar dat was nu zeker niet het geval. De werkzaamheden zijn zo te zien goed overgedragen.

Ook daarin zag ik de gedrevenheid om op de ingeslagen weg verder te gaan. Niet eerst weer een stap teruggaan om aansluiting te krijgen, maar juist met de betrokkenheid van alle raden met ferme tred voorwaarts. Vasthouden aan de ingeslagen koers en allemaal gedreven om gezamenlijk de dienstverlening goed te houden en waar mogelijk te verbeteren.

Veel meer voorbeelden

Deze drie punten zijn slechts een paar voorbeelden waarin ik gedrevenheid zag. Die wilde ik graag met u delen. Maar er zijn natuurlijk veel meer voorbeelden te bedenken binnen Cliëntenparticipatie waarbij die gedrevenheid aanwezig is. Gelukkig maar!

U mag allemaal terecht trots zijn op wat u met uw gedrevenheid bereikt heeft. Hou dat vast, dan gaan we nog hele mooi dingen bereiken voor onze cliënten.