Raadslid

Storing mijnUWV verholpen

18 januari 2013

Geen thema

Storing mijnUWV verholpen
De langdurige en complexe storing van de portal mijnUWV is verholpen. De storing werd veroorzaakt door een aanpassing die nodig was om de capaciteit van de portal te verhogen vanwege een groeiend aantal gebruikers. UWV heeft in samenwerking met leveranciers een nieuwe infrastructuur opgebouwd en snellere, zwaardere servers geplaatst. Mensen met een WW-uitkering kunnen wijzigings- en inkomstenformulieren weer digitaal doorgeven. Betaalspecificaties van de maand januari worden per post verstuurd, waardoor het niet nodig is om mijnUWV te bezoeken om specificaties in te zien.
Achtergrond storing
Door een toenemend gebruik van de portal mijnUWV is besloten om de capaciteit te verhogen, met de complexe storing als gevolg. De storing is ontstaan door ‘timing problemen’ tussen de databaseservers en de applicatiesoftware. Deze problemen zijn tijdelijk opgelost door onder andere wijzigingen in de applicatie en de infrastructuur in te bouwen. Nu de portal weer online is, wordt gewerkt aan een structurele oplossing. Ook volgt een diepgaand analyse om een soortgelijke storing in de toekomst te kunnen voorkomen.
 
UWV biedt uitkeringsgerechtigden die getroffen waren door de storing excuses aan via de website en heeft onderstaande maatregelen getroffen:
  • Gisteren, donderdag 17 januari, was het Klant Contact Centrum (KCC) geopend van 8.00 uur tot 19.00 uur.
  • Vandaag, vrijdag 18 januari, is KCC geopend van 8.00 uur tot 19.00 uur.
  • De betaalspecificaties AW, WW en ZW worden voor de hele maand januari per post aan onze klanten verstuurd.
Klanten worden over deze maatregelen geïnformeerd d.m.v. een bericht op uwv.nl en via het voice respons systeem van KCC.
Vandaag wordt, aan de hand van de opgedane ervaringen, bepaald of KCC zaterdag ook (gedurende beperkte tijden) geopend zal zijn.