Raadslid

Congres 2014: een hele organisatie

8 maart 2014

Geen thema

Congres 2014: een hele organisatie

Nog maar 2½ maand en dan vindt opnieuw het congres Cliëntenparticipatie plaats. Dat is altijd weer een mooi moment, maar voor die tijd moet er heel wat gebeuren en ik kan u vertellen dat dat niet altijd even gemakkelijk gaat.

Allereerst is er een congrescommissie nodig en daarvoor hebben deelnemers nodig. Wie gaan hierin zitten en hoe gaan we het hele proces vervolgens regelen? Dat komt uiteraard altijd goed, maar kost toch wel veel tijd. Denkt u maar aan de inventarisatie bij alle cliëntenraden van ideeën voor het dagthema, de invulling hiervan en de mogelijke voorzitters. De volgende stap is het nemen van besluiten in de congrescommissie en die besluiten weer voorleggen aan de raden. Ook dat is geen gemakkelijke klus. Zoveel leden als er in de congrescommissie zitten, zoveel verschillende meningen zijn er ook en maak daarvan maar weer iets moois. Dat doen we ook, want we hebben ervoor gekozen het congres  voor en vooral door de cliëntenraadsleden te organiseren en daar sta ik nog steeds volledig achter.
 
Persoonlijk ben ik er altijd weer trots op dat de congrescommissie ondanks alles er toch elke keer in slaagt er een mooi congres van te maken. Maar laten we niet te vroeg juichen. We hebben voor dit jaar het thema en de locatie vastgesteld en een aantal zaken geregeld voor de daginvulling. Nu moeten we nog de thema’s voor de workshops vaststellen en daarbij heeft de congrescommissie uw hulp keihard nodig! Want als u niet reageert op de oproep die de congrescommissie op de website van de cliëntenraad heeft geplaatst, komen we niet verder. Dan kunnen we niet het laatste staartje regelen: de organisatie van de workshops. En daarvoor vragen we uiteraard ook degenen die met deze ideeën zijn gekomen. Een mooi proces waar ik nu al naar uit kijk.
 
Daarom vraag ik u namens de congrescommissie nogmaals om op deze oproep te reageren en uw voorkeur voor de workshops aan te geven. Alleen dan wordt het congres voor en door u georganiseerd!
 
 Nico de Boer
manager Cliëntenparticipatie