Hoe ervaren klanten de dienstverlening? En wat beleven klanten daarbij? Dat onderzoekt UWV met klantreizen. Met de zo verzamelde kennis kan de dienstverlening en service worden verbeterd. De Cliëntenraden worden hierbij actief betrokken.

Denkt u ook weleens dat de dienstverlening van UWV kan worden verbeterd? Word dan lid van de Cliëntenraad in Noord-Holland Noord. U geeft samen met andere cliënten regelmatig advies voor een betere dienstverlening.
Vijf maanden geleden zag ik bij binnenkomst van het UWV-gebouw Amsterdam-Sloterdijk een prachtig kunstwerk in de hal staan. Ik vroeg een medewerkster of zij wist wie de kunstenaar was.
In 2018 wilde het kabinet de loonkostensubsidie vervangen door loondispensatie. Dit zou nadelige gevolgen hebben voor UWV-cliënten. Rens van Waardenberg vertelt over de brief die de Centrale Cliëntenraad daarom aan de Kamer stuurde.
Al jaren hebben cliënten klachten over de belkosten van het UWV. Voor het bellen van het 0900-nummer worden namelijk per minuut extra kosten gerekend. In 2018 kwam hier verandering in dankzij de cliëntenraden. Henk Veerman vertelt hoe dat ging.