Frens Lemeer houdt zich als voorzitter van de centrale cliëntenraad bezig met de meest uiteenlopende onderwerpen. Maar er waren het afgelopen jaar twee zaken die Frens na aan het hart gingen.

Hoe ervaren cliënten de dienstverlening van UWV? Daar wilden de medewerkers van de afdeling Bezwaar & Beroep graag meer over weten. Ze nodigden een groep cliëntenraadsleden uit om hun verhaal te delen.
Voor het bellen van het 0900-nummer van UWV werden per minuut extra kosten gerekend. In 2018 kwam hier verandering in. ‘De aanhouder wint’, vertelt Rens van Waardenberg van de centrale cliëntenraad.
In 2018 wilde het kabinet de loonkostensubsidie vervangen door loondispensatie. Dit zou nadelige gevolgen hebben voor UWV-cliënten. Rens van Waardenberg vertelt over de brief die de Centrale Cliëntenraad daarom aan de Kamer stuurde.
Al jaren hebben cliënten klachten over de belkosten van het UWV. Voor het bellen van het 0900-nummer worden namelijk per minuut extra kosten gerekend. In 2018 kwam hier verandering in dankzij de cliëntenraden. Henk Veerman vertelt hoe dat ging.