“De Centrale Cliëntenraad moet proberen om het gat in de dienstverlening dat gaat ontstaan na de beoogde bezuinigingen van UWV te dichten. De visienota zal hierbij helpen,” aldus Henk van Geffen over zijn nieuwe rol als trekker van de visienota Cliëntenparticipatie (...)

Georgette Buch heeft per maart 2011 de cliëntenraad in Alkmaar verlaten waar zij twee jaar lid is geweest: “Lid zijn van de cliëntenraad is mij erg goed bevallen. Alle leden zijn erg gemotiveerd, ook al zijn niet alle doelen direct haalbaar. Het is een hecht (...)
Het klantcontactcentrum van UWV in Groningen is één van de knooppunten tussen UWV en de klant. Dagelijks verwerkt het centrum hier 30.000 telefoontjes. Elf raadsleden brachten op 20 mei een bezoek aan dit Klantcontactcentrum.
Paul Kluwen is als voorzitter van de hoofdredactie van de cliëntenraad trots op de nieuwe website. “We zijn er het afgelopen jaar heel intensief mee bezig geweest, en nu kunnen we er echt mee werken.”
Deze week een interview met Tabe Hoornstra, lid van de cliëntenraad Noord en de commissie Communicatie & Signalen. Hoornstra heeft zich bezig gehouden met de pilots ‘Schrijnende Situaties’ en ‘Niemand Buiten de Boot’ die het probleem van de verdwaalde cliënten (...)