Deze maand is een bijzondere maand voor mij. Op 18 augustus 1975 trad ik namelijk in dienst bij het GAK, een van de rechtsvoorgangers van UWV. Op zich was dat al opmerkelijk. Na mijn studie moest ik in militaire dienst (ja, dat had je toen nog). Ik kwam (...)

Hoe functioneert het klantcontactcentrum (KCC) van UWV? Victor van Lamoen was een van de nieuwe raadsleden die een kijkje achter de schermen kon nemen bij het KCC, en hij was onder de indruk. ‘Ik heb meer inzicht gekregen in hoe het KCC van UWV werkt en (...)
Begin juli is het tweede UWV Kennisverslag (UKV) van 2015 verschenen. In deze editie staat het effect van wetgeving op de instroom in arbeidsongeschiktheidswetten centraal. Dit jaar is het aantal Wajong-uitkeringen licht gedaald. Dat is een direct gevolg (...)
Wie mij wat langer kent, weet dat mei/juni mijn favoriete vakantiemaand is. Lekker nog voor het seizoen losbarst en het heel erg druk wordt. Alles staat in bloei en is nog heerlijk fris. Dat geeft mij altijd veel energie. Een ander voordeel is dat de zomerperiode (...)
Namens de UWV Cliëntenraad Rijnmond gaat Rens van Waardenberg een advies opstellen naar aanleiding van de brief van minister Asscher van 30 april 2015 over de aangepaste boetebeleidsregels voor UWV’ers . Hij hoopt op verzachtende omstandigheden voor de getroffenen.